Menneet tapahtumat

Blow!-puhallinleiri 17.-19.1.2020 Helsingin Konservatoriolla
Helsingin puhallinmusiikkiyhdistys ja Helsingin konservatorio järjestivät tammikuussa Blow!-puhallinleirin, joka keräsi lähes 140 osallistujaa pääkaupunkiseudun puhallin- ja lyömäsoittajista. Erityisesti nuorille harrastajille suunnatussa koulutustapahtumassa osallistujat jaettiin kolmeen eritasoiseen puhallinorkesteriin harjoittelemaan monipuolista ohjelmistoa niin orkestereissa kuin sektioharjoituksissa. Kouluttajakapellimestareina toimivat Saku Mattila, Marjo Riihimäki ja Rasmus Soini ja sektioharjoituksista vastasivat konservatorion opettajat. Viikonloppu huipentui ilmaiseen loppukonserttiin.

Blow!2019 Helsingin Taiteiden yönä
Helsingin puhallinmusiikkiyhdistys järjesti Helsingin Taiteiden yönä 15.8.2019 kaikkien aikojen ensimmäisen Blow!-tapahtuman Helsingin Kauppatorilla. Kahdeksantuntisen tapahtuman aikana lavalle nousi kaikkiaan 13 erilaista kokoonpanoa pienyhtyeistä big bandeihin ja sinfoniseen puhallinorkesteriin. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Torikortteleiden / Helsingin Leijona Oy:n kanssa.

Katso tunnelmia Blow!-tapahtumasta

Valtakunnalliset puhallinpäivät 2018 Musiikkitalossa
Lämmin kiitos kaikille Valtakunnallisille Puhallinpäiville osallistuneille mukavasta viikosta! Tapahtumantäyteinen viikko tavoitti kaiken kaikkiaan 5500 puhallinmusiikin ystävää.

Kooste viikon tapahtumista

Nuoriso-orkesterien konserttikavalkadi